Final sınavları ile ilgili 25 Aralık 2019 tarihine kadar her grup toplam 10 soru hazırlanacaktır. Yorum bölümüne giriniz
Sorular grup ödevleri esas alınacaktır.
Örnek format:
Grup Adı:xxxxxxxxxxx
1) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?
a.
b.
c.
d.
Cevap : a
skip to main |
skip to sidebar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Farklı Bakış
Arşiv
Blogger tarafından desteklenmektedir.
Blog Arşivi
Bu Blogda Ara
-
Grup ödevi için En az 5, en fazla 8 kişiden oluşan gruplar oluşturulacaktır. Grup için örnek format: Grup Adı : 1-Öğrenciler numarası ilk üç...
-
Videoyu izleyerek slot süreçlerini özetleyiniz Ödev 2 adet A4 kağıda elle yazılacak ve ders saatinde teslim edilecektir ...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil3. ÜNİTE UÇUŞ PLANLARI İŞLEMLERİ
YanıtlaSil1-Uçuş esnasında ve uçuşun tamamlanabilmesi için uyulması gereken kıstaslara ne denir?
A) Uçuş operasyon
B)Uçuş planlama
C)Uçuş Kontrol
D)Uçuş izleme
Cevap:B
2)Uçuş Harekat Uzmanının Sorumlulukları Arasında Hangisi Yoktur?
A)Uçuş öncesi planlama
B)Uçuş süresince uçuşu takip etmek
C)Pilot ve ekibi belirlemek
D)Briefing yapmak
Cevap: C
3) MEL – CDL kontrolü niçin yapılmalıdır?
A)Uçuş için planlamakta olduğumuz havaaracında bulunan Teknik Logta belirtilen arızaları için yapılmalıdır.
B)Yapılacak uçuş tipine uygun harita ve chartların bulunması , okunması için yapılmalıdır.
C)Ekonomikliği sağlamak için yol, uçuş seviyesi, seviye sıcaklıkları, seviye rüzgarlarının itina ile incelenmesi ve en uygun olanının seçilmesi için yapılmalıdır.
D)Uçuş ekibi kontrolü için yapılmalıdır.
Cevap: A
4)I.Uçuşu etkileyebilecek bilgiler yer alır.
II. AIM’ler geçici bilgiler olamaz.
III. Hemen her havaalanında AIM ofisi mevcuttur.
Yukarıda verilen AIM ile ilgili bilgilerden hangileri doğrudur?
A)I ve II
B)II ve III
C) I ve III
D)I II ve III
Cevap : C
5)Aşağıda yakıt ile ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A)Extra yakıt kaptan, pilot ya da dispeçer tarafından extra olarak alınması kararlaştırılmış zorunlu yakıttır.
B)Taxi yakıtı uçuşun taxi evresini gerçekleştirebilmek için alınması gereken yakıttır.
C)Trip yakıtı kalkış evresindeki fren bırakma noktasından iniş meydanına teker koyma arasındaki uçuşu gerçekleştirebilmek için gerekli olan yakıttır.
D)Tüm yakıt türleri aynıdır.
Cevap: A
6)Aşağıda FPL ile ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A)Hava trafik kontrol birimine verilen uçuşla ilgili belirli bilgileri kapsayan uçuş planıdır.
B)Planlama bittikten sonra ATC uçuş planı hazırlamak ve ilgili AIM ofisine veya Entegre Uçuş Planı İşleme Sistemine(IFPS) sunulmak zorundadır.
C)Türkiye hava sahası içinde uçuş yapacak tüm havaaraçları için uçuşa başlamadan minimum 60 dk önce AIM ofisine bir uçuş planı sunulması zorunludur.
D) Türkiye hava sahası içinde uçuş yapacak tüm havaaraçları için uçuşa başlamadan minimum 30 dk önce AIM ofisine bir uçuş planı sunulması zorunludur.
Cevap: C
7) I. Uçak tanıtma işareti
II.Uçuş hızı ve seviyesi
III.Kalkış Ağırlığı
Yukarıdakilerden hangileri FPL’ın içermesi zorunlu olan bilgilerden değildir?
A)I ,II,III
B)Yalnız III
C)I ve III
D)II ve III
Cevap: B
8)Aşağıdakilerden hangisi uçuş planlamada yapılmaz?
A)Gerekli izinlerin kontrolü
B)Ticari antlaşmaların kontrolü
C)Meteorolojik raporların yayımlanması
D)Notamlar
Cevap: C
9)Aşağıda verilen gerekli izin ve antlaşmalarla ilgili bilgilerden hangisi yanlıştır?
A)Bir uçuşa başlayabilmek için uçuşun sadece uçuşun biteceği ülkeden permi alınır.
B)Bir havaalanına uçuş yapılacaksa yakıt planlamasına karar verebilmek için o havaalanında gerekli yakıt antlaşmasının yapıldığından emin olmak gereklidir.
C)Eğer iniş havaalanında yakıt antlaşması yoksa veya yakıt verebilecek bir şirket yoksa tankering yapılarak dönüş yakıtının kalkış havaalanında alınması gereklidir.
D) Yabancı ülkelere giden veya yabancı ülkelerden gelen hava araçları, ancak gümrüklü havaalanlarından kalkmaya ve inmeye mecburdur.
Cevap: A
10) Hava sahasında uçuş yapabilmek için hava aracının hangi onayının olması gerekmektedir?
A) AIP
B) RVSM
C) FPL
D)AIS
Cevap: B
6. Ünite apron kuralları ve ramp emniyeti
YanıtlaSil1) Deniz ürünlerinin havayolu ile taşınmasında en tehlikeli durum aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tuzlu su
B) UN paketler
C) Balıklar
D) Paket içinde gitmesi
Cevap :A
2) aşağıdakilerden hangisi yanlıştır
A) Her havalimanı ve havayolu olağanüstü hava koşulları için prosedür geliştirmelidir
B) Tehlikeli Madde taşımacılığında en önemli kaynak IATA DGR' dır
C) Boş uçak operasyonlarında bakım hangarına yaklaştırılan uçak için hangarda FOD kontrolü yapılmamalıdır.
D) Acil ve Olağanüstü Hal planı zorunlu bir dokümandır.
Cevap: C
3) Yer hizmeti kuruluşlarının işlemleri nasıl yürüteceğini ve yetkili olduğu hizmet türlerini kapsayan IATA içeriklerine uygun olan kılavuz aşağıdakilerden hangisidir?
A) GOM
B) FOM
C) DOM
D) GAM
CEVAP: A
4)Aşağıda çekerli merdivenler hakkında verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Merdiven platformu 2 parçadan oluşur. Hareket etme özelliği olan üst kısım uçak tiplerine göre yukarı ya da aşağı hareket ettirilebilir.
B) Merdivenler yanaştırılırken kabin kapısı açık olmalıdır.
C) Çekerli merdivenler traktörden uçak gövdesine 3 m kala ayrılmalı, bu mesafeden itibaren ramp personelin itmesiyle uçağa yanaştırılmalıdır.
D) Yanaşmadan sonra, ayakları basılmalı ve çeki demir frenlemesi sitemi devreye alınarak var ise, yürüyüş motoru stop edilmelidir.
Cevap:B
5)I.Şiddetli rüzgâr koşullarında ek takoz konulmalıdır.
II.Pervaneler tamamen durmadan uçak altına girilmemelidir.
III.Yakıt aracının çıkış yolu engellenmemelidir.
Yukarıdakilerde hangisi/hangileri doğrudur?
A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I ve II
D) Hepsi
CEVAP : D
6)I) Tampon, herhangi bir kapı eşiği parçası arasındaki mesafe, söz konusu parça kapalı veya açık konumda iken en az 5 - 7 santimetre olmalıdır.
II) High loader'ın tamponu uçağın kapısının eşiğine paralel olmalıdır.
III) Bazı uçaklarda, uç platformun sağ taraftaki kılavuz rayı, yanal kılavuzların ön seti ve yan kılavuz silindiri ile aynı hizada olmalıdır.
Yukarıdaki şartlardan hangileri high loader'ı düzgün hizalamak için gereklidir?
A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III
Cevap D
7)I) uçak tipi
II) altyapı
III) kullanılan ekipmanlar
IV) guidance sistemi
Yukarıda verilen başlıklardan hangileri push back işlemini gerçekleştirirken dikkat edilmesi gereken şartlardandır?
A) I, II ve III
B) I ve III
C) I, II, III ve IV
D) I, III ve IV
Cevap A
8)Bagaj çeker traktörlere en fazla kaç adet boş veya dolu bagaj arabası takılabilir?
A) 6 adet boş
B) 5 adet dolu
C) 4 adet boş
D) 3 adet dolu
Cevap A
9)Aşağıdaki şıklardan hangisinde uçak yakıtının (jeta1) özellikleri doğru verilmiştir?
A) Parlama noktası 38 santigrat derece, tutuşma noktası noktası ise 230 santigrat derecedir.
B) Parlama noktası 40 santigrat derece, tutuşma noktası noktası ise 230 santigrat derecedir.
C) Parlama noktası 40 santigrat derece, tutuşma noktası noktası ise 220 santigrat derecedir.
D) Parlama noktası 38 santigrat derece, tutuşma noktası noktası ise 220 santigrat derecedir.
Cevap c
10) Hidrant sistemine bağlı hortum yırtıldığı taktirde dakikada kaç litre benzin dökülür?
A) 5000
B) 5500
C) 6000
D) 6500
Cevap c
4. grup haberleşme
YanıtlaSil1)Uçuş emniyet mesajlarının dağıtımı, NOTAM bilgileri hava durum raporlarının iletimi gibi yazılı bilgilerin hava trafik birimleri arasında eş zamanlı değişimi için oluşturulmuş küresel haberleşme tekniğine ne denir?
A) AFTN
B) AIS
C) FPL
D)AKEY
Cevap:A
2)Hangisi AFTN uygulamaları ana gruplarından değildir?
A) GOM hazırlama
B) Hava trafik hizmetleri
C) Meteorolojik verinin dağıtımı
D) Havacılık bilgi hizmetleri
Cevap:A
3)Uluslararası havacılık haberleşmesinde ICAO freyzyolojisinde kullanılmak üzere belirlenen dil nedir?
A) Türkçe
B) İngilizce
C) Fransızca
D)Almanca
Cevap:B
4)Aşağıdakilerden hangisi haberleşme tekniklerinden değildir?
A) Duraklamalardan kaçınmak
B) Sabit bir ses tonuyla konuşmak
C) Kekelemek
D) Normal konuşma tonu ile (bagırmadan veya kısık sesten kaçınarak), açık ve belirgin bir şekilde konuşulmalıdır.
Cevap:C
5)Aşağıdakilerden hangisi haberleşme tekniklerindendir?
A) Mikrofon ile konuşma tekniği geliştirmek
B) Bağırarak konuşmak
C) Mikrofona dudakları dokundurarak konuşmak
D)Duraklamalardan kaçınmamak
Cevap:A
6)Hangisi havacılıkta haberleşmek için kullanılan sistemlerden biri değildir?
A)AFTN
B)ACARS
C)PSM
D)SITA
Cevap:C
7)Yer hizmetleri kuruluşunun gördüğü hizmetlerle ilgili tüm mesajları her uçuş için kaç gün koruması gereklidir?
A)85
B)95
C)90
D)80
Cevap:C
8)Havacılıkta haberleşme ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır ?
A) Görsel iletişim usullerini kapsar.
B) Radyotelefon iletişimi kullanılır.
C) VHF bandı haberleşme için kullanılmaz.
D) Uluslararası olarak standart İngilizce ICAO freyzyolojisi kullanılır.
Cevap:C
9)SITA nedir?
A) Uluslararası havacılık telekomünikasyon birliği tüm havacıların kullandığı ortak bir iletişim ağıdır.
B)Meteorolojik bir hava olayıdır.
C) Uçaktaki yolcuların isimlerinin yazıldığı belgedir.
D)Uçuş sınırlarının belirlendiği uluslararası bir anlaşmadır.
Cevap:A
10)SITA ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A)mesaj dili İngilizce kısaltma ve kodlamalardan oluşur.
B)mesajlar ve dokümanlar Internet, IP ağları ve çevirmeli bağlantılar üzerinden gönderilebilir.
C) IATA standartları temel alınarak çekilen bu mesajlarda, havaalanlarına göre farklılık göstermez.
D) Bir satır uzunluğu maksimum 64 karakter, bir mesajın toplam uzunluğu ise 2000 karakter olmalıdır.
Cevap:C
11)Havacılıkta uçuş ile ilgili kullanılan mesajlarda öncelik kodu kullanılmasının öncelikli amacı nedir?
A) Birimler arasında temiz ve düzgün bir iletişim sağlamak
B) Müşteri memnuniyetini sağlamak
C) Daha hızlı kar etmek
D)Uçağın tescil numarasını göstermek
Cevap:A
12) Aşağıdakilerden AFTN sisteminin görevlerinden biri değildir?
A)Emniyet mesajlarının dağıtımını yapmak
B)Bagaj yük bilgi kodlarını hazırlamak
C)NOTAM bilgilerini iletmek
D)Değişiklik(DLA) mesajları çekmek
Cevap:B
13)VHF haberleşmesi hangi amaçla kullanılmaktadır?
A) Hizmet verilen uçakların geliş saatine göre, operasyonel hazırlıkları yapılır.
B) Hava durum raporlarının iletimi için kullanılır.
C) Uçağın gecikme mesajını oluşturur.
D)Yakıt işlemlerinin daha çabuk sürmesi için kullanılır.
Cevap:A
14)Telsiz kullanımı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Departman frekansına sadık kalınmalıdır.
B)Mesajı ilettikten sonra doğru anlaşılıp anlaşılmadığı kontrol edilmelidir.
C) Mümkün olduğunca hızlı konuşmalıdır.
D)Anlaşılmayan kısımlar tekrar edilmelidir.
Cevap:C
15)Radyo ve uydu üzerinden uçak ve yer istasyonları arasında aktarılan basit mesajlar gibi kısa aktarımlar için kullanılan dijital veri bağlantı sistemine ne denir?
A) ACARS
B) AFTN
C) FMS
D)TUPAC
Cevap:A
1. Ünite slot ve permi
YanıtlaSil1)Aşağıdakilerden hangisi Slot Koordinasyon Merkezi'ne ait departmanlardan değildir?
A)Operasyon Departmanı
B)Slot İzleme Departmanı
C)Tarifeli Uçuş Slot Planlama Departmanı
D)Planlama departmanı
Cevap C
2)Hangisi yer slotu başvuru kurallarındandır?
A)Bir havayolu şirketi gün içinde aynı sefer numarasıyla bir meydana birden fazla iniş kalkış yapabilir
B)Tüm saatler UTC olarak belirtilir
C)Talep ve yanıt mesajlarında birden fazla sezonla ilgili bilgi gönderilebilir
D)Sezonluk başvurularda sezon başlangıç ve bitiş tarihlerinin belirtilmesi gerekmez
Cevap B
3)Yer slotu başvuru kurallarından hangisi yanlıştır?
A)Yaz sezonu için bulunulan yıl kullanılır
B)Kış sezonu için sezonun başladığı yıl kullanılır
C)Farklı sezonlar ile ilgili yazışmalar aynı mesajda iletilebilir.
D)Operasyon periyodu açık olamaz, bitiş tarihi belli olmalıdır.
Cevap C
4)Slotla ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A)Koordine edilen bir havalimanında belirli bir gün ve saatte iniş veya kalkış amacıyla havalimanı alt yapısının tamamını kullanmak üzere havalimanı işletmecisi veya ilgili sivil havacılık otoritesi tarafından havayolu şirketlerine tahsis edilen izne verilen addır.
B)bir uçağın herhangi bir ülkenin hava sahasını kullanarak uçuş gerçekleştirmesi
C)Türkiye’ye inen ve kalkan hava araçlarının ilk iniş ve son kalkışlarını Uluslararası Havaalanından yapmaları zorunludur.
D)Esas itibariyle uluslararası hava seyrüseferine temel teşkil eden kalıcı nitelikteki havacılık bilgileri ile uzun süreli geçici değişikliklerin, uluslararası alanda karşılıklı değişiminin amaçlandığı temel havacılık dokümanıdır
Cevap A
5)Hollanda tescilli KLM Havayolları, Hollanda'dan Türkiye'ye yolcu, yük ve posta taşımasını hangi trafik hakkı kapsamında gerçekleştirir?
A)1. Trafik hakkı
B)3. Trafik hakkı
C)5. Trafik hakkı
D)2. Trafik hakkı
Cevap B
6)Bir havayolu uçağının kendi ülkesine iniş kalkış yapmadan anlaşmalı iki ülke arasında yolcu, yük ve posta taşıması durumunda hangi trafik hakkı kullanılmış olur?
A)2. Trafik hakkı
B)7. Trafik hakkı
C)8. Trafik hakkı
D)4. Trafik hakkı
Cevap B
7)Bir hava aracının ticari bir amaçla başka bir ülkeden kendi ülkesine yolcu yük ve posta taşıma hakkı kaçıncı trafik hakkına girer ?
A)2
B)5
C)6
D)4
Cevap D
8)Kapasitesi koordine edilen havaalanında belirli bir gün ve saatte iniş veya kalkış amacıyla havaalanı altyapısının tamamını kullanmak üzere havayolu işletmelerine koordinatörlük tarafından verilen izne ne denir?
A) permi B)havaalanı slotu C)ground slot
D)atc slotu
Cevap b
9)Uçuş izinleri kaç grup altında toplanır?
A)7
B)12
C)5
D)8
Cevap c
10)AIP nedir?
A) havaalanı hava tarafı
B) AIP, esas itibariyle uluslararası hava seyrüseferine temel teşkil eden kalıcı nitelikteki havacılık bilgileri ile uzun süreli geçici değişikliklerin, uluslararası alanda karşılıklı değişiminin amaçlandığı temel havacılık dokümanıdır.
C)koordine edilen bir havalimanında belirli bir gün ve saatte iniş veya kalkış amacıyla havalimanı alt yapısının tamamını kullanmak üzere havalimanı işletmecisi veya ilgili sivil havacılık otoritesi tarafından havayolu şirketlerine tahsis edilen izne verilen addır
D)havaalanı kara tarafı
Cevap b